Alla inlägg under februari 2009

Av Casper - 25 februari 2009 11:12

Åh.. inatt har drömmarna gått i kärlekens tecken.

Diamantringar, rosenblad och köttbullebröllopstårta. Drömmar om lycka och tillförsikt om framtiden.

Men men, kärleken den kommer nog.

Har en granntjej som heter Tofflan el nåt liknande, kanske får vi se en stundande vårflört där. Tills min käraste Dottie vill ha mig som sitt gemål.




Av Casper - 24 februari 2009 14:53

Åh vilken fantastisk lycka! Kronprinsessan och hennes gemål har äntligen eklaterat sin förlovning! Hoppas de får leva länge och väl tillsammans. Nu inväntar vi med spänning på ringvisning kl 17.00 och något senare, dvs 2010, på ett bröllop. Mamman och jag skuttar omkring av glädje medans pappan sitter och muttrar.


Det är något magiskt över detta tycker jag!


Ha en fin tisdag!



Av Casper - 19 februari 2009 21:25

I år blir det inga påskharar för mig, utan två små pysslingar. Kattdjuren. Ska vara i sköna Sörmland och hos morföräldrarna i påsk. Sweeeet!:)

 Mina långa ska ta en trip till The States. N Y & Vegas ska avhandlas. Med betoning på det sista ordet. Shop til you drop som man säger. Fun fun.



Av Casper - 19 februari 2009 21:07

Vintervita vidder.

Speciellt om man bor nära en snömaskin. Läs maskiner.

Idag åt vi hemmagjorda semlor. Såg inte mycket ut men smakade som konditorbakade ljuvligheter.



Av Casper - 17 februari 2009 15:30

Vi har blivit utmanade av Pia, Jim och tjejerna. :)

Därav den något orangea tingesten på bilden. Han blev uppäten av mig för min pappa är en kräsen liten rackare.


Så här löd instruktionerna till utmaningen:

-Man ska gå in i sitt fotoalbum och kolla i femte mappen.

-Kolla den femte bilden och lägga ut den i sin blogg och berätta om bilden. 

-Sedan ska man skicka vidare till 5 andra bloggare.


Så då skickar jag vidare utmaningen till:

Oscar och Petronella (Get a blog!!!)

Victoria

Engla

Naken

Busungarnas kennel och min bror Kato






Av Casper - 17 februari 2009 13:30

Måndagen spenderades med Freddan. Senare åkte jag och mamma iväg på äventyr, pappan var på gymet för att komma ifatt Vasaloppsformen. Idag ska vi ut och titta på de vågade i skidbacken! Great fun!

Until next time.. take care! :)


Av Casper - 15 februari 2009 22:37

Tänkte mig på en slags bildkavalkad. Har så mycket bilder, mamman tog ca 400 (!!!) bilder när SlimJim var här. Så det blir en blandad kompott från helgen. Dottie, Jim, Ozzy och Jag fastade på bild.


Fire away!

Av Casper - 15 februari 2009 21:43

Helgen har förflutit på ett ytterst angenämt vis. Först hade vi middag i fredags och våra gäster hade med sig deras långnos, Ozzy. Trevligt!


På lördagen så var vi iväg till Kjulaby på fika och valptitt, men med en liten avslutsknorr. Vi var nämligen 4 med i bilen hem, Jim och jag bestämde oss nämligen för en sleep-over. Det gick fint till en början sen vart han hemsjuk, så jag klappa om han och fick vara den starka. :) Söndagen har spenderats i skogen där rådjursfamiljer fått visit från 2 granna griffar. Sen skulle Jimpalimpa hem. Fadern skulle spela hockey i Eskilstuna, så då fick han åka med. Saknar honom.. mamma också.. han är så grann han.

Ovido - Quiz & Flashcards